Astronautyka(57) - działanie silnika rakietowego.

Czyli człowiek i jego narzędzia w przestrzeni kosmicznej.
Awatar użytkownika
SPUNTI
VIP
Posty: 1637
Rejestracja: 8 lut 2019, o 20:14
 Polubiane: 18 times

Astronautyka(57) - działanie silnika rakietowego.

Post autor: SPUNTI »

Jeżeli już wszystko mamy za sobą i wybudowaliśmy rakietę chcąc ją umieścić na orbicie wokółziemskiej musimy ją zaopatrzyć w odpowiednie paliwo. Spalanie paliwa odbywa się wskutek reakcji chemicznej polegające na łącznie cząsteczek materiału palnego tj. paliwa z cząsteczkami utleniacza wyposażony wzbogacony tlen. Takie łączenie paliwa z utleniaczem stale podawane w komorze spalania zamieniają się w gaz. Cząsteczki w tym gazie łącza się ze sobą tworząc nowy gaz w którym w dalszym ciągu zachodzi szereg reakcji chemicznych i termodynamicznych. Ostatnim etapem tego wszystkiego jest upływ gorącego strumienia gazu. W zamkniętym zbiorniku podczas takiego wyrzutu strumienia towarzyszy im ogromne ciśnienie. W rakietach nośnych utleniaczem może być już wspomniany tlen stosuje się także azot. Te składniki są praktycznie niewyczerpalne z nich głównie zbudowana jest atmosfera ziemska. Dzięki czemu człowiek może bez ograniczenia stosować do swoich zamierzonych celów. Natomiast w samej przestrzeni kosmicznej do spalania gazów przez statek kosmiczny musi być oddzielnie poddawany tlen jako źródło spalania. Do zmiany kursu lotu statku kosmicznego mogą zmienić tzw. małe silniki korekcyjne. Dzięki zamontowanych zbiornikami czystego tlenu podawany on jest do komory spalania. Statek kosmiczny po włączeniu silników korekcyjnych może zmienić swoją trajektorię lotu. W taki rodzaj silników wyposażony był m/n zespół Apollo + LEM wykonywano manewr łączenia Apollo z lądownikiem księżycowym pomiędzy Ziemią, a Księżycem.
Załączniki
silniki rakietowe SATURN-V
silniki rakietowe SATURN-V
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kosmonautyka”