Pochodnie fotosferyczne. Faculae photosferic.

Awatar użytkownika
tafig
VIP
 Polubił: 294 times
 Polubiane: 153 times

Pochodnie fotosferyczne. Faculae photosferic.

Post autor: tafig »

[/td]
Polish English
O pochodniach fotosferycznych w książkach popularnonaukowych bardzo mało się pisze. W zasadzie autorzy książek próbują pominąć ten temat, który wydaje się być ciekawy, bowiem w miejscu gdzie pojawiają się tzw. pola pochodni bardzo często powstają plamy. Więc pola pochodni fotosferycznych są zaczątkiem plam. Na ogół pisze się, iż pochodnie fotosferyczne to jaśniejsze obszary na tarczy Słońca pojawiające się zwykle na jego brzegach i otaczające plamy. Postanowiłem w kolejnych artykułach przybliżyć naszym obserwatorom trochę wiedzy o pochodniach. Na tę wiedzę natknąłem się w prywatnym księgozbiorze, który otrzymałem w darowiźnie od P. Kosińskiego. Właśnie w jednej z nich " Compedium of Practical Astronomy" tematowi pochodni, jej klasyfikacji, wyglądu, obserwacji, mierzenia poświecono 6 stron. Oczywiście będę musiał to najpierw przetłumaczyć. Myślę, że jest to temat, który może zainteresować wytrawnych obserwatorów Słońca.Very little is written about photosphere flares in popular science books. In fact the authors of books try to ignore this topic, which seems to be interesting, because in the place where the so called flare fields very often form spots. So the fields of photosphere flare are the beginning of the spots. It is generally written that photospherical flares are the brighter areas on the face of the sun, usually appearing at its edges and surrounding spots. In the following articles. I decided to introduce our observers to some knowledge about torches. I came across this knowledge in a private book collection, which I received as a donation from P. Kosiński. In one of them "Compedium of Practical Astronomy" 6 pages were devoted to the subject of the torch, its classification, appearance, observation, and measurement. Of course, I'll have to translate it first. I think this is a topic of interest to seasoned sun watchers.
Załączniki
compedium.jpeg
Faculae-July-18-SDO-261x190.jpg
Właściciel i administrator forum i strony SOS PTMA.
Koordynator Sekcji Obserwacji Słońca PTMA do końca 2023 roku
TN 114 x 900 z wytrawionymi lustrami okular UWA 9mm
TN 200 x 1000
Awatar użytkownika
Agnes81
Społeczność SOS
 Polubił: 2 times
 Polubiane: 2 times

Re: Pochodnie fotosferyczne

Post autor: Agnes81 »

Przetłumaczyć?
Awatar użytkownika
tafig
VIP
 Polubił: 294 times
 Polubiane: 153 times

Re: Pochodnie fotosferyczne

Post autor: tafig »

Tak
Właściciel i administrator forum i strony SOS PTMA.
Koordynator Sekcji Obserwacji Słońca PTMA do końca 2023 roku
TN 114 x 900 z wytrawionymi lustrami okular UWA 9mm
TN 200 x 1000
ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły SOS PTMA”